Olen kaynyt katsomassa ensimmaisen virallisen AFL pelin, siis aussie rules football. Siis Australialaisen jalkapallo pelin, joka eroaa meidan tuntemasta jalkapallosta aika lailla. Se muistuttaa amerikkalaista jalkapalloa. Mun perhe kannattaa joukkuetta nimelta Essendon, joten mustakin on tullut niiden uskollinen kannattaja. Ostin jopa heidan huivin. Pelattiin Western bulldogs:eja vastaan ja voitettiin 1 pisteella, mika oli hyva. Saatiin voitto piste viimeisella minuutilla. :D Olin siella mun hostaidin ja veljen kanssa.

Heidan merkki tai logo tai mika ikina se onkaan. :D

Peli ei ole kovin vaikea ymmartaa ja kun kerran katsoo pelin, niin yleensa tajuaa mista on kyse. :D

Talta se peli kentta nayttaa. Kentalla on yhta aikaan 18 pelaajaa per joukkue. Pelin tarkoitus on tehda mahdollisimman paljon maalje ja pisteita. Kummassakin paadyssa on 4 tolppaa. Jos pallo( saman muotoinen kuin kentta) menee 2 keskimmaisen tolpan valista, se on maali ja saa 6 pistetta. Jos kuitenkin osuu johonkin tolppaan tai se menee kahden ulommaisen tolpan valista saa vain 1 pisteen. Pelissa taklataan paljon, heilla ei kuitenkaan ole semmoisia varusteita kuin amerikkalaisessa jalkapallossa. Menen viela ennen lahtoa taalta katsomaan yhden pelin Melbourneen. Mun joukkue pelaakin tanaan, mutta katson sen telkkarista. Ainiin peli kestaa 4 x 30 min.

Helmikuun 20 pv viikonloppuna suunnattiin perheen kanssa rantakaupunkiin Lorne:een. Siella oli mun hostisalla hammaslaakari konfrenssi( en tieda miten kirjoitetaan). Saavuttiin hotelliin myohaan perjantaina ja mentiin melkein heti nukkumaan, olin todella vasynyt, kun torstaina olin ulkona myohaan. Taallla ihmiset menee muuten baareihin torstaisin ja lauantaisin. Lauantaina oli aamulla iso aamupala hotellissa ja sen jalkeen mentiin katselemaan kauppoja. Hostaiti ajoi Apollo bay:in, kun sen piti kayda meidan rantatalolla, Se poimi liftarin matkanvarrelta. Se oli joku ranskalainen mies. Elaa vain $10 per paiva, mika on siis 5 euroa, joten ei paljon mitaan. nukkuu teltassa eika paljon syo. :D Palattiin hotelliin lounaalle kaikkien hammaslaakareiden ja niiden perheiden kanssa. Sitten mentiin rannalle ottamaan aurinkoa ja uimaan mereen, kun oli aika lammin paiva. Kavin sen jalkeen kuntosalilla ja  rupesin valmistautumaan illasille. Ekana oli juotavaa ja joku mies sponsoroi ne..Sitten syotiin alkuruoka, paaruoka ja jalkiruoka. oli hyvaa. Porukka rupes pikkuhiljaa hiipumaan huoneisiin, mutt ma jain sinne viela muutaman tyypin kanssa, kunnes tarjoilija sanoi, etta  meidan pitaa lahtea. Yks nainen sielta haluaa, et ma menen niille yhdeksi viikonlopuksi, joten menen Ballarat:iin muutaman viikon paasta. Mulla on kaikki viikoloput taynna ennen kuin palaan suomeen. :D

Nyt olen tunnin paasta lahdossa Melbourneen viikonlopuksi. Menen akvaarioon, imax:iin yms. Tulee olemaan kiva viikonloppu.

Ainiin, viela niista paloista. Jossain taalla lahistolla niita viela on, kun ei ole tana vuonna oikein satunut, mutta en hirveesti niista tieda, kun meilla ei enaan ole niita. Tunnutte siella suomess tietavan paljon enemman kuin mina taallla.

SIIS ELOSSA OLLAAN! 2KK JALJELLA ENNEN SUOMEEN PALUA!

 Kartta viela, pakoista joista asken puhuin. Nakyy Lorne, Apollo Bay rannikolla Ja Ballarat Lorne:n ja Bendigo:N valissa!!!!